Besokare

tisdag 4 januari 2011

4 Januari 2011

Det är som att sitta och halvsova på ett tåg. Man somnar, vaknar upp, kollar ut genom fönstret, somnar om igen och sen vaknar man upp och kollar ut genom fönstret igen och är någon helt annanstans.

Det är väl typ så livet känns just nu. Det flyter på, skapligt bra, och ibland kommer dom där tillfällena där man är extra klarvaken och man kommer minnas lite extra utav.

Kanske mindre lyckat försök av mig att vara filosofisk men struntsamma.



Det jag vill säga är att jag kan inte förstå att jag har varit här i ett år nu på Jersey. Ett år till blir det antagligen. Vad som kommer därefter vet jag inte.

Hursomhaver, jag är ett år äldre nu också, födelsedagen firades som jag aldrig firat förr kändes det som. Mamma och pappa kom förbi, till min förvåning och irritation. Jag vet inte vad mitt fel är som inte till fullo kan uppskatta såna överaskningar men det är väl bara jag. Det var trevligt att ha dom här i alla fall.

Julafton blev lite konstig eftersom det inte är den som firas här men vi hade någorlunda Svenskt julbord ändå.

Juldagen var kul, en hel del braiga grejer, vissa mer bra, vissa mindre. Var härligt att vara här och se hur exalterade barnen var ändå, en annan förlorade den entusiasmen för många år sen.

Nyår var ganska bra, jag chillade hemma istället för att dra ut och gapa med folk. 21 going 61, det är jag det.


Inga kommentarer: