Besokare

lördag 25 augusti 2012

25/8/12

Jag är numer arbetslös. Letar jobb. På Tisdag får jag nycklarna till mitt nya hem. Ett stort rum med kitchenette. Kokvrå heter det väl på Svenska tror jag. Jag delar toalett och dusch med två andra människor. Måste gå och presentera mig för dom när jag flyttar in. Jag ska försöka göra det iallafall. Får se hur det går. Behöver ju veta hur vi gör med städning och så utav dom gemensamma utrymmena.

Hursom så är jag ensam i huset nu. Hade Bailey här hela förra veckan men nu är han hos några vänner till familjen. Dom kommer alla tillbaka om en vecka. På Söndag nästa vecka kommer den nya Au Pairen. Jag ska försöka vara trevlig. Blir nog lättare om jag får ett jobb. Eller kanske inte.

Annars så har rosa ögonskugga blivit en ny favorit. Typ..Tog bilden fran Lilja iallafall

2 kommentarer:

Mamma sa...

Kul att du uppdaterar här emellanåt, trodde först bilden var en bild från ett gym :-) Men du är jättefin. kram på dig

Karin. Din syster. sa...

Kommatecken (,) är ett skiljetecken som används i skrift för att åtskilja olika satser eller satsdelar i en mening.
Kommatecken ersätter och eller eller vid uppräkningar.
Hon köpte mjölk, smör och ost. Kommatecken används vid inskjutna förklaringar och har ungefär samma betydelse som parentes eller tankstreck.
August Strindberg, en av Sveriges mest kända författare, föddes 1849. I svenska texter avdelas delar av sekunder med kommatecken. Timmar, minuter och sekunder avdelas dock med punkt:
Segertiden var 1.23,15 (1 minut, 23 sekunder och 15 hundradelar).
Kommatecknet används också inom matematiken som decimaltecken – dock ej i engelskspråkig litteratur där man istället använder decimalpunkten (.) eller ibland en halvhög punkt (·). I svensk matematisk text används dock decimalkommat.

I engelskspråkig litteratur används kommatecknet ibland dessutom som tusentalsavgränsare.