Besokare

söndag 5 januari 2014

Nyårslista 2013!


(Andra gången jag bloggar på en vecka, bra start!)

Så jag tänkte mig att jag börjar lite lätt med en lista iochmed att jag mer eller mindre knappt har bloggat under den senare halvan av året och folk därmed kanske har missat viktiga detaljer om mitt liv.. (eller inte)
Nyårslista för år 2013
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Tatuerade mig

 

Höll du några av dina nyårslöften?
Mer eller mindre kan man väl säga
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Inte vad jag kan komma på. Det kommer i år istället! :D

Dog någon som stod dig nära?

Smurfan. Och sen Sven, fast han stod mig inte nära mer än när det kommer till blodsband

Vilka länder besökte du?  
 Mellanlandade ju i England.. Skottland och Sverige i övrigt.

Är det något du saknade år 2013 som du vill ha år 2014?



Ett riktigt hem där jag trivs supermegabra
 
Vad var din största framgång 2013? 

Att jag fick ett heltidsjobb i slutändan, att jag inte gav upp.

Största misstaget?
Att jag stannade så länge i lägenheten i stan?
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag bröt ju näsan..
 
Bästa köpet?

Min spegel-med-låda(?) som jag köpte på second hand.. eller mina knästövlar från Dune
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Antingen mat eller alkohol skulle jag väl gissa såhär rent spontant..
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag fick jobbet.. Att se min bebissyster ta studenten
 
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2013? 

Wake me up - Avicii.. Mr Brightside - The Killers..
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Vet inte, var ett ganska blandat år känslomässigt
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Motionerat.. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit onyttig mat..
 
Hur tillbringade du julen?
Med Jensen och Helena och barnen plus Jensens fantastiska, galna, Irländska familj
 
Blev du kär i år?
Förälskad kanske?

Hur många one night stands?
HAHA!

Favoritprogram på TV?
Coronation Street.. Modern Family.. Misfits

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Haha, vilken jävla fråga. Fast ironiskt nog så vill jag nästan svara ja på den.

Bästa boken du läste i år?

Ohh... En man som heter Ove
 
Största musikaliska upptäckten?


The Killers
 
Något du önskade dig och fick?
Heltidsjobb (Börjar kännas lite tjatigt)
 
Något du önskade dig men inte fick?


Vinnande lotten i miljonlotteriet.. 
 
Årets bästa film?

Rent spontant vill jag säga Despicable Me 2
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Blev väckt med sång, sen jobbade jag och sen hade jag en trevlig kväll hemma
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det säkert

Hur skulle du beskriva din stil år 2013?  
Jobbuniform..

Vad fick dig att må bra? 
Dom få vännerna jag har.. Axel och Lolq.. Resan till Edinburgh
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Robert Sheehan alla gånger!

 
Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Ehmm..
 
Vem saknade du?
Karin..

 
De bästa nya människorna du träffade? 
Enya, Carmen, Amanda (mehehe)
 
Årets mat:
Oreos
 
Årets dryck:
Jägerbombs
 
Årets tidning:
Elle
 
Årets semester:
Edinburgh
  
Årets utekväll:
Julfesten med jobbet
  
Årets ölhak:
Kitty O´Sheas
 
Årets bakishak:
Sängen
 
Årets konsert:
Ingen :(






Nöjda nu? Då återkommer jag förhoppningsvis snart igen!

1 kommentar:

Amanda sa...

Ja gud ja, Jersey var en tråkig jäkla håla innan jag kom hit och spred solsken och lycka omkring mig :)

puss puss älskling