Besokare

tisdag 13 maj 2008

Ett inlägg om kärleken till fotboll

Extas...Lycka Kärlek
De var känslorna jag fylldes av igår kväll runt 20.47 på kvällen.. 93 minuten, Hammarby- Gefle. Mitt grönvita hjärta var på plats efter att jag bestämt mig för att köpa en biljett igår eftermiddag. Och det var värt varenda krona. Matchen var grym, för en gångs skull bestämde jag mig för att inte vara tyst och försynt utan istället stod jag och skrek och gapade som en idiot. Det är fantastiskt. Fotboll är så underbart. Kanske inte alltid men för det mesta. Och att få se Bajen vinna sin sista allsvenska match innan EM-uppehållet.. jaa. Det var ren extas. När vår inhoppare Claudio Dadomo kickade in bollen i mål. Jag grät (nästan), skrek och kramade främlingar.
Nu kan jag flytta ner till Blekinge och vara lycklig fast de kommer bli mycket svårare att se matcher live

Härligt att Rami Shaaban äntligen börjar kunna ta emot bollarna.
Fantastiskt att bajen vann med en man mindre halva matchen.

Alltid bajen. Mitt hjärta är grönt och vitt och det är något jag står för.

Inga kommentarer: