Besokare

tisdag 1 juli 2008

Tisdag

Tänkte ta en liten kvick uppdatering här innan jag traskar ut på stan för diverse småärenden.

Gårdagen var lugn, jag var till ungdomsmottagningen kl 9 på morgonen och nu ska jag börja ta p-piller igen vilket både känns bra och jobbigt. Får hoppas det inte blir lika drygt som förr att svälja pillrena för då blir jag deprimerad. Efter ungdomsmottagningen gick jag förbi Wayne's och köpte mig en scones som jag tog med hem. Hemma gjorde jag iordning cappuchino också sen satt jag i soffan och åt min lilla frukost. Tänk att jag aldrig vetat hur gått det är med färskost och sylt på scones. Skandalöst.
Efter frukosten gick jag och "vilade" och vaknade två timmar senare. Duktigt Matilda.
Sen gick jag ut på stan och lallade runt och efter det var jag bara hemma och spelade Mahjong eller vad fan det heter. Så fort jag blundar ser jag brickor som ska paras ihop. Illa.

Under kvällen kom Yvonne och Elin som ska vara kattvakt åt Xena nu när vi ska på Arvika från imorgon till Söndag. Dom satt och gjorde mig och Henke sällskap medans han lagade mat (jag tror det är första gången sen jag flyttade ner som han lagade mat). Det blev kycklingpaj, grymt god. Efter Yvonne och Elin hade åkt tog vi det bara lugnt, henke var och lämnade tältet till sina vänner som åker till Arvika redan idag.

Det var väl gårdagen det.

Nu idag ska jag först ut på stan för att hämta piller, köpa solskyddsfaktor (Jag räknar med sol på arvika och även om leran skyddar lite vill jag nog smörja in mig), och så ska hämta linser. Har ingen lust att ha med mig mina glasögon till Arvika.

Jaja. Nu lär det ju inte bli mer uppdaterat här i veckan men ha det bra så hörs vi väl nästa vecka!

Kram

2 kommentarer:

kakan sa...

det är tydligen inte bara jag som har problem med stavningen.

Anonym sa...

Hur var arvika?! :D Jag har inte mycket att skriva, har mest tråkigt här hemma. :/