Besokare

söndag 29 juni 2008

Söndag - Lite bättre

Jaha, ännu en vecka har gått och nu har jag bott här i över två veckor. Känns lite bättre nu jämfört med i fredags men jag saknar alla fortfarande.

Annars har helgen varit trevlig, Henke och jag städade hela dagen igår och sen var det inflyttningsfest på kvällen. Inflyttnigsfesten var mycket trevlig också, det var väl 11 personer med mig och Henke inräknat. Men vi satt och drack öl, screwdrivers och jag drack vin. Pratade om Arvikafestivalen och mitt och Henkes charmiga sätt att träffas och diverse annat. Kvällen kändes iallafall riktigt lyckad och efter 12 någongång drog vi ut på stan för att göra krogen. Drack en Sex on the Beach Playbar och den var grymt god måste jag säga! På PM sen drack jag Martini + fruktsoda och den var lite för torr för att jag skulle uppskatta den. Men så är det. Vid 2-tiden inatt stängde PM och då stod vi utanför och pratade en stund innan alla drog hem till sitt. När Henke och jag kom hem fixade jag iordning nudlar, bambuskott och vattenkastanjer med lite hemmagjord sås + lite jordnötssås som var över från i torsdags. Grymt god fyllemat och mycket nyttigare än en flottig pizza! Så det åt vi vid kvart i tre inatt samtidigt som vi kollade på Scrubs.

Idag har vi inte gjort någonting, bara tagit det lugnt hela dagen och nu ikväll gjorde jag iordning stuvade makaroner och köttbullar till middag. Mums! Nu halvglor jag på fotbollsfinalen, Spanien leder, och sitter här och kollar runt på Internet. Så lär det fortsätta ikväll.

Nu ska jag inte skriva mer men hoppas alla har det bra!

Kram

4 kommentarer:

Kickelina sa...

Hej gummsan, har precis kommit hem från Johanna vi kikade inte på fotboll utan "Bröllopsplaneraren" så nu vet jag hur jag ska planera dit *hehe* Här öste regnet ner för en stund sen och jag blev lite blöt när jag gick hem... menmen vad är lite vatten? Nu ska jag ta o sova hoppas du har det bra. Natti natti och hälsa Henke. Älskar dig kramizz mammsen

Anonym sa...

Nu har jag läst igenom dina bloggar och tycker du är duktig som vågat ta steget och flytta så långt från familj och vänner. Kramar "tant" Lena som tänker på dig allt emellan

Anonym sa...

Nu har jag läst dina bloggar och tycker du är jätte duktig som vågat lämnat familj och vänner för att satsa på kärleken i Karlskrona. Önskar dig allt gott och tänker på dig allt emellan. Kram Kram "Tant" Lena

Anonym sa...

Jag var inte bjuden *gråter*. Haha nej, :)men du får ge mig ett recept på nudlarna! Hoppas du har det bra, saknar & älskar dig. Vi måste planera när jag ska komma ner!