Besokare

tisdag 8 april 2008

Tisdag

Okej.. Lagom seg tisdag och nyss insåg jag att jag inte vart utanför dörren på hela dagen. Började tänka lite smått på att gå ut och ta en promenad men så kollade jag ut genom fönstret och där ser man ju hur underbart Sverige kan vara i april. Det typ "snöregnar". Inga stora flingor men tillräckligt för att man ska bli äckligt blöt i håret och på sämre humör än innan man gick ut. Så jag väntar tills senare ikväll och hoppas på att vädret är bättre då.

Har nu vart hemma och försökt och städa/diska/plugga i två dagar istället för att åka till Tallin med klassen. Och visst, man kan nog se lite mer golv än innan och en del svenska har faktiskt blivit gjord. Disken är i princip klar men eftersom jag har ätit idag har de ju blivit lite nytt och diska. Usch. Ibland tror jag att jag är redo att hålla med Henke om att vi ska skaffa en såndär liten bänkdiskmaskin när vi flyttar ihop. Men jag vet inte. Dom är fula och dyra och jag förstår inte vart den ska kunna stå. (Märks det att jag är negativ idag?)

Sitter och funderar på vad man ska äta till middag ikväll.. Har ingen lust att laga mat så de blir nog frukostknäcke med keso och guacamole. Fast inte på samma macka. Underbara studentliv.

Sen är de ju House ikväll så då blir de väl att lägga sig i sängen och titta på de och bara ta de lugnt. Fast måste hitta min bok i Personlig Försäljning innan jag kan ta de lugnt, och jag har en obehaglig misstanke om att den boken ligger hemma hos mamma och pappa. Men den som lever får se, nu ska jag iallafall plugga lite svenska tror jag.

// Matilda

Inga kommentarer: