Besokare

onsdag 10 mars 2010

Onsdag

Simmade istället för att städa idag. Så man ska väl inte klaga. Jag har varit duktig ändå. Fast kändes att jag inte simmat på 5 år. Fyfan vad jobbigt det var

Men dagen har varit bra. Barnen uppförde sig riktigt exemplariskt och efter maten flamsade vi runt tillsammans och hade jättekul. Så det är nice att det går så bra som det gör med barnen. Vi börjar förstå varandra mer och mer och Lola rättade mig till och med idag när jag sa fel. Haha. Underbart. Dessutom så sa hon att hon tycker att jag är "lovely" så det är ju en fin komplimang. Dock säger hon att det mesta är lovely så jag känner mig kanske inte så jättespeciell.

Annars fick jag en kort släng av hemlängtan idag. Illa. Men det gick över snabbt i vilket fall och jag lär klara mig till Augusti innan jag återser Sverige för några dagar.

Livet går bra. Nu ska jag kolla upp vart jag kan få tag på p-plåster!

X

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, jag skulle också behöva komma iväg och träna lite på min engelska känner jag. Jag har alltid känt mig så dålig på engelska.. Även om alla spanjorer berömde mig för min finfina engelska ("nej, jag är inte bra: det är ni som är dåliga!" gick tankarna). Jag fick även beröm för mitt spanska uttal. Haha. För de få orden och meningarna jag faktiskt kommer ihåg.

Skönt när allt rullar på och att det känns bra! (förutom hemlängtan då, den kan hålla sig borta tycker jag). Jag har praktik just nu och är lycklig. Det är så kul att se hur barnen utvecklas varje dag! :D

Många många kramar till dig!

karin sa...

Du tänker väl inte skaffa
p-plåster på grund av polacken!