Besokare

onsdag 7 november 2012

7/11/2012

Jag är trött. Jag försökte stanna uppe inatt för att kolla på valvakan men jag somnade. Inte så chockerande kanske, somnade för fyra år sen också. Och det blev typ samma inatt, fast tvärtom, Romney ledde när jag somnade och när jag vaknade en timme senare ledde Obama. Då somnade jag om och kände mig någorlunda hoppfull.

Lite intervjuer planerade, vågar inte hoppas för mycket för jag vet hur besviken jag blir efter varje nej. Det tär så jävla mycket och jag vill bara ge upp ibland. Satt på en parkbänk i stan idag och funderade på att skrika. Gjorde det inte i slutändan utan gick till biblioteket och lånade James Joyce's bok Dubliners. Har bestämt att jag ska se till att läsa mer nu när jag ändå inte har ett jobb utan bara en massa fritid. Bli kulturell, like a sir. Förövrigt har jag semestrat i huset där James Joyce bodde. Sug på den ni! Eller jag tror att han bodde där. Det var någonting med honom och huset i vilket fall..

Annars var det Bonfire Night i Måndags. Så i Lördags bestämde jag mig för att skita i att jag inte har några vänner och åkte ut ensam för att kolla på en brasa i St Martin., det gick bra även om jag kände mig lite ensam. Skitsamma

Försökte ladda upp bilder här men det gick inget vidare så får väl försöka en annan gång om jag bloggar inom den närmaste framtiden medans bilderna fortfarande är relevanta. Night!




2 kommentarer:

karin sa...

Like a forever alone lady! Du har allrif mig syster, även fast jag inte räknas...

mamma sa...

Man får sova när man inte bor på rätt del, håller tummar o tår för dina intervjuer.
Positivt tänk är bra. Kramar