Besokare

tisdag 11 september 2012

11/9/2012

Elva år sedan jag gick i sexan och WTC blev attackerade (attackerat?). En sån där dag som större delen av alla människor kommer komma ihåg. Vad dom gjorde, var dom var när nyheterna kom. Jag hade precis stressat hem från en internet-session på biblioteket för att kolla på Sunset Beach. Det var inställt pga nyheterna. Jag var upprörd, pappa blev irriterad på mig. Jag tror jag inte insåg vad som verkligen hade hänt förrens dagen efter. Tror Sunset Beach var inställt den dagen med. Jobbig vecka för en egoistisk 11-åring.

Nio år sedan jag gick i åttan. Jag tror det var en torsdag. Dagen innan hade Anna Lindh blivit knivhuggen, det var massa diskussioner om valet om Euro skulle införas. Hursom, den torsdagen skulle vi se på någon slags bildande teater, jag gick i röda korridoren och mötte en av skådespelarna. Han sa att Anna Lindh hade avlidit på sjukhus och teatern var inställd. Jag funderade mest på vilken påverkan det skulle ha på valet.

Tror också det är min mammas fars födelsedag idag.





Knepig dag

Inga kommentarer: