Besokare

onsdag 26 september 2012

26/9/2012

Idag gjorde jag något som lär ha förvånat hela mänskligheten. Jag kokade fisk till middag. Och hade spenat till. Ingen potatis dock, ville inte gå till överdrift. Jag åt det i vilket fall, det smakade inte mycket. Jag borde köpa lite andra kryddor än paprika och salt, typ peppar och chilipulver. Men det blir väl när jag får jobb och har råd med sådana lyxigheter.

Annars sitter jag och kollar på 'Who do you think you are?' just nu, William Roache kollar upp sina förfäder. Antagligen inte många Svenskar som vet vem han är, hursom så är han en grym skådespelare i mitt älskade Coronation Street. Han har spelat i samma serie i över 50 år, inte illa för en gamling som han.

Nu yrar jag om ointressanta saker igen känner jag. Kanske fortsätter på samma spår, jag behöver köpa ett paraply! Fantastiskt smidigt av mig att bo på en ö som denna och klara mig utan paraply. Vissa kanske undrar hur det kan komma sig, svaret är simpelt! Jag undviker att gå ut när det regnar.

Tack och hej


Inga kommentarer: