Besokare

söndag 22 juni 2008

Söndag

Söndagsmorgon, klockan är inte ens 10 och här sitter jag vid datorn. Inte världens vanligaste grej direkt men det är ju sånt som händer när man har tvättid på morgonen. Har precis insett att tvättmaskinerna är hur små som helst så vi lär bli tvungna till att tvätta en gång i veckan nu när vi bor tillsammans. Det är ju inte bara heller kläder som ska tvättas utan handdukar, påslakan, mattor och gardiner också. HJÄLP!

Men men. Borde nog prata om något roligare än tvätten. Var midsommar i Fredags vilket var riktigt skojigt. Vi åkte till Sturkö med Kalle och hans flickvän. Där var diverse folk och världens sötaste hundar! (Jag vill ha!) Under eftermiddagen som gick där kom allt fler folk och när vi satte oss och åt dagens första mål (runt 16-tiden), var vi hyfsat många. 15-20 personer skulle jag iallafall gissa på. Men det var riktigt trevligt ändå och jag satt och pratade med en tjej som kan vara bekant med min kusins flickvän, lustigt hur liten världen kan vara liksom. Kvällen var också riktigt skoj och egentligen var det tänkt att jag och Henke skulle sovit där men när det väl var några som skulle hem så hängde vi med dom istället och åkte hem och sov i våran egna säng. (Vilket var en jävla tur eftersom det åskade och spöregnade i lördags morse)

Annars har det inte vart så mycket nu i helgen. Jag och Henke städade lite (med betoning på lite) igår så det får vi vara lite effektivare med idag. Vi var också till Henkes kompis Emil igår kväll och kollade på film, The Mist, vilket är en film som jag inte tänker rekommendera till någon. Det enda som man kan kalla bra var väl slutet men frågan är om det är värt det efter två timmars vånda.

Planerna för idag är att tvätta, äta brunch3G (ska blir spännande) och sen ska vi väl städa och packa upp. Är riktigt tradigt väder ute.

Men nu blev det lite mycket här, hoppas alla har de bra.

Kram

Inga kommentarer: