Besokare

tisdag 16 juni 2009

Crüefest och sånt

Dagarna går fort. Snart en vecka sen en av dom bästa dagarna/kvällarna i mitt liv. Crüefest var riktigt coolt. Mötley Crüe är nog fan det bästa band jag sett live. Sen är både Nikki Sixx och Tommy Lee sådär lagom råsexiga också vilket inte många 45+are är. Inte många killar överhuvudtaget. Ingen i bandet ser ju visserligen dålig ut men Tommy och Nikki är riktigt.. ja. Hursomhelst, kvällen var grym och jag ångrar inte en sekund att jag åkte ensam. Gillar att vara självständig, man träffar alltid folk på plats som går att umgås med. Under kvällen där fick jag funderingar på en tatuering för nacken, så om jag känner likadant i höst som nu så blir det väl den första tatueringen som kommer göras. Låtarna var grymma och dom körde rätt blandat med gamla låtar och låtar från nya skivan Saints of Los Angeles.

Känner att jag skulle kunna skriva en massa om kvällen men det ska jag väl låta bli. Förhoppningsvis kommer dom tillbaka hit till Norden nästa år och då är jag på plats i publiken igen.

Dagarna hemma i Fjärdhundra var bra också. Under torsdagen hände inte mycket, flög ju från Köpenhamn och satt på Arlanda i ett par timmar och sen var det buss och sånt.
Under fredagen var det skolavslutning, gamla vänner kom över och vi hade det kul. På kvällen åkte jag på hemmafest med Rasmus och tre främlingar och hade kul.

Under lördagen var det någon löjlig form av marknad i Fjärdhundra som var något av det tråkigaste jag varit med om i livet. Åkte sen och hälsade på farmor och farfar vilket var kul eftersom jag inte sett dom sen Januari. Under kvällen var vi hela familjen till Enköping och käkade på Vita Elefanten. Härligt att småtjafsa med syskonen när man inte får chansen till det så ofta nu längre.

Under söndagen var jag, mamma och pappa till Uppsala. Hälsade på mormor en snabbis och sen åkte vi till gudmor, Anders och "kusin" Hilda. Fikade lite där och Hilda serverade mig en rosa plyschkrabba. Riktigt gott. Typ.

Igår åkte vi bil hela dagen. Stannade på Ikea i Kalmar för att köpa lite tjafs.

Idag har jag övningskört. Gick ganska bra med två motorstopp. Nu är det några veckor tills nästa lektion men efter det så har jag rätt många inbokade rätt intensivt. Nu vill jag ha körkort.

Det var väl allt då.

1 kommentar:

Unknown sa...

nej, jag hoppas att de inte kan tappa bort dem..... men det skulle vara så typiskt. Ja, det är på måndag jag kommer! wiiiieee. du och hon som emma ska till bor tydligen nära varandra också :p

kraaaaaaaam