Besokare

tisdag 9 juni 2009

Tisdag

Helt plötsligt har jag något som jag börjar räkna som liv. Vilket i min värld betyder att jag har något bestämt och någorlunda vettigt att göra varje dag. Spännande. För mig.

I söndags var det en stor dag. Första gången man fick rösta. Var lite velig innan men kändes bra när rösten väl var lagd. Nästa år blir det mer på riktigt också, då handlar det om vilken regering vi ska ha här i Sverige. Spännande. Inte tänker jag rösta Pirat heller även om jag bryr mig om vår integritet på internet och i vardagen.

Igår träffade jag min handledare på arbetsförmedlingen och pratade lite om vad jag vill och inte vill. Vi kom fram till att jag ska ge henne förslag på ställen där jag kan tänka mig praktik och att jag ska träffa en arbetspsykolog för att göra tester som ska klargöra lite vilka arbeten som passar mig. Jag vet ju inte själv. Härliga vakuum till liv då man bara lallar runt utan att veta någonting.

Idag har jag tvättat, haft ungdomsgaranti möte på arbetsförmedlingen, gymmat och varit på trafikskolan. Jävlar vad effektiv jag känner mig.
Imorgon är det Crüefest och jag har inte packat det jag ska ha med till Köpenhamn eller till mamma o pappa ännu. Lite stressigt eftersom jag åker halv 10 imorgon bitti. Men det blir nog bra. Börjar bli lite nervös för att jag ska bli rånad/misshandlad/våldtagen när jag lallar runt ensam i Köpenhamn. Förhoppningsvis blir jag det inte iallafall.

Jaja, det var väl lite blaha om mitt liv. Förhoppningsvis överlever jag morgondagen (fan vad jävla grymt det ska bli!) och skriver här igen på Torsdag.

Adios!

1 kommentar:

TUMADRE sa...

Receptet är beräknat till 12 st