Besokare

torsdag 4 februari 2010

Hellu

Tur att jag är fantastiskt dålig på att uppdatera här. På något sätt har jag liksom inte tid. Vad jag gör istället vet jag inte riktigt. Hah

Hursom, barnpassningen gick superbra. Axel var inte världens roligaste när jag skulle väcka honom för att gå på toa men vi tog oss igenom det ändå.

Söndags var en soft dag. Åkte och träffade tjejerna i stan för en fikastund och det var trevligt. Heja socialt umgänge liksom.

I måndags tror jag inte att ett skit hände mer än att jag jobbade som vanligt.

I tisdags var det lite livat. Jag lämnade barnen, åkte in till stan för att skapa bankkonto. Går det? Nej, brevet jag hade med mig från Jensen måste vara adresserat direkt till banken och inte bara till "For whom this may concern" eller vad det var. Kul? Inte alls. Men jag gjorde lite småshopping i alla fall och tog reda på min bh-storlek. Hoho, vad spännande och obekvämt att låta en främmande människa mäta mina mått.
På kvällen somnade jag dessutom redan vid den anmärkningsvärda tiden av klockan 10 på kvällen, otroligt. Vaknade vid 11, av att tidningen jag somnat i var klistrig mot mitt ansikte. Kanske inte så intressant för er att veta men vad gör det?

Igår var jag in till banken igen, den här gången med ett brev adresserat till banken. Gick det bra då? Nej, Jensen glömde skriva ner adressen jag bor på här i brevet. Som tur var gick det att lösa rätt snabbt och från och med nästa vecka har jag förhoppningsvis ett bankkort och bankkonto här.
Efter banken träffade jag Hanna och Oliver, vi gick till biblioteket för att prata och umgås. Haha. Hämtade barnen som inte var på så fasligt bra humör men vi tog oss igenom eftermiddagen ändå. På kvällen åkte jag in till stan igen för att träffa tjejerna så det blev ett par trevliga timmar på The Bar.

Så, det var väl dagarna för mig sen i lördags. Har hunnit med att skypa både med Henke och mamma också. Trevligt.

Nu ska jag nog ta ut The Beast och sen städa mitt rum och bädda om i sängen. Ja mamma, jag är duktig.

So long!

4 kommentarer:

Lisa sa...

låter som du har riktigt kul ju! :D Låter toppen!

Unknown sa...

Underbart att höra om det som händer :) Vi har också varit till banken, har startat ett gemensamt konto (vuxenpoäng?). Idag kom korten men klanten på banken hade stavat fel på joacims namn så vi måste beställa ett nytt kort åt honom.

KRAAAM!!

mamma sa...

Mm jag blir såååå stolt=) Kram

Josefin sa...

Jag är lika stolt som din mamma, Matilda ;) kom ihåg det!