Besokare

torsdag 21 maj 2009

Jaja

Och mitt liv rullar dessvärre på som det brukar. Har inte haft ork till att skriva senaste veckan och jag tror inte heller att mina fyra läsare och kentslampan har något emot att jag inte skrivit. I brist på annat gör jag det nu eftersom sambon är lika jävla social som en mammut.

Så vad har hänt?
Idag, ingenting. Henkes ex var här så Henke fick laga hennes dator. Eller systemåterställa den rättare sagt. Henke och jag köpte hem middag från Montmarte eftersom ingen av oss hade lust eller ork till att laga mat. Tror vi lagade mat här hemma senast i söndags vilket är lite illa eftersom vi är fattiga just nu och inte har råd att köpa mat. Jösses.

Igår hade jag körteori. Och jag förstörde min dator också. Eller tangentbordet snarare. Råkade hälla vatten över det när jag i ett anfall av städlust fick för mig att diska och därmed ta in glasen från vardagsrummet till köket. Vattnet i ett av glasen var jävligt nog att hoppa ur glaset och ner på tangentbordet. Så nu har jag ingen fungerande pil neråt eller till vänster. Det kommer ju inte gå på garantin heller så eftersom jag har tänkt mig att jag ska ha denna datorn i ett par år till åtminstone så måste jag köpa ett nytt jävla tangentbord. För vilka pengar kan man då? Ingen jävla aning. Fan vad grinig jag blir.

Tisdags övningskörde jag. Gick helt klart över förväntan. Min körskolelärare (lärarinna) är grym och jag känner plötsligt att det inte är helt omöjligt att jag har körkort innan året är slut. Bra det.

Måndags. Då var jag och lämnade blod. Skulle egentligen gjort det förra veckan men det krockade med annat så då blev det i måndags istället. Som vanligt blev jag trött och inkompetentare än vanligt den dagen. Lyckades ändå släpa mig till dietisten där vi blev tillsagda att ändra Henkes kost eftersom den inte är bra för honom. Om man ser till vad vi ätit den här veckan känns det som att vi inte gjort som hon sa.
Annars missade jag körteorin i måndags också eftersom jag var dum nog att lita på larmet på min mobil. Känns bra. Undrar när jag lär mig att den gör lite som den vill.

Helgen minns jag inte vad vi gjorde. Antagligen inget speciellt då kan jag tänka mig. Lite panikångest och sånt kul har jag för mig. Härliga liv.

Imorgon ska jag jobba. I Karlshamn. Ska dema på City Gross där för Wasa knäcke och Abba sill. Tror jag nämnt det förut. Blir intressant att se hur det går. Blir ännu intressantare att se hur jag hittar. Blir morgondagens äventyr helt enkelt. Nu ska jag lägga mig och plugga säljargument. Eller läsa en bok. Vi får se

Enligt kartan här så bör det inte vara för svårt att hitta. Men nu är ju jag den jag är och i min värld så finns två problem. 1, jag har lokalsinne som är åt helvete. 2, jag kan inte läsa kartor.

Hörs kanske imorgon. Om jag hittar rätt och överlever.

Adios amigos

2 kommentarer:

Unknown sa...

kul att det gick bra att köra och synd om datorn (tangentbordet)..... Jag har inte tänkt på bloggar då jag vet att du lever genom att se dig på spigo ;) Har dutestat det nya spelet? Spigo fungerar inte på Stefans dator (javaskit....) så jag har inte kunnat testa det. Ja får göra det imorrn när ja är hemma och matar kissarna.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

Kickelina sa...

Hoppas din demo gått bra gumman. Kram mammsen