Besokare

måndag 11 maj 2009

Måndag, helgen..

Har varit en skön helg. Lördag och söndag spenderades i Malmö hos Henkes syster. Malmö är en rätt fin stad även om jag fnissade till när jag hörde folk prata grötskånska. Malmöborna själva pratar ju inte allt för hemskt men vissa andra har rejäl grötmun. Tycker jag.
Tågresan hem från Malmö blev lagom intressant då Henke och hans lillasyster som vi tog med oss fick en knäpp och pratade om Mörrum sista timmen på tåget. Ordet "Mörrum" var med i varenda jävla mening och jag funderade på att hoppa framför tåget på slutet. Hade väl visserligen varit värre om dom hade blivit så knäppa när vi åkte tåget i lördags eftersom Mörrum är en av dom första stationerna från Karlskronahållet.

Annars då? Det har varit en bra dag idag. Hunnit med mycket. Skulle varit på ungdomsmottagningen idag men bokade om till imorgon eftersom en bredbandssnubbe skulle hit. Det kom också en elektriker som skulle byta någon grej vilket jag inte visste om men jag släppte in honom iallafall Tror inte att han gjorde något skumt. Dom ringde också från Caliptus idag och nu har jag bokat jobb för nästa fredag och den 5 Juni. Det senare datumet gör ju dessvärre att jag missar Sweden Rock som jag hade planer att gå på. Men sånt händer. Kanske kan gå på Crüefest istället.
Hade körteori idag också om bildelar, vilket gör mig ännu mer tveksam till det här med körkort. Det är galet mycket man ska kunna. Borde bli rik och skaffa chaufför istället. Hah

Nu börjar det väl bli dags att sova, ska upp kl7 imorgon bitti och tvätta. Så kanske jag borde samla ihop tvätten först. Ja ja. Vi får se

Inga kommentarer: