Besokare

tisdag 30 april 2013

30/4/2013

Vanlig dag, först jobb sen hem och städa och slappa. Tog mod till mig att säga till managern som har hand om jobbtider för alla inom våra apotek på ön att jag gärna jobbar lite mer om det är möjligt, så nu är det bara att vänta och se.

Annars har jag längtat efter Sverige idag. Att få fira valborg, kolla på elden som sprakar med människor jag tycker om. Det är verkligen inte en sån grej som jag bryr mig så mycket om i vanliga fall men just i år så saknar jag den. När vi var små och firade med Rasmus och hans familj, potatisgratäng och någon köttbit och sen kulglass med kolasås. Om jag någon gång i framtiden har den turen att jag får barn så ska jag se till att ta dom till Sverige någon valborg. Och midsommar.

Behöver verkligen komma bort från ön nu, blir tokig här för tillfället. Långhelg snart i vilket fall..

Trött, uttråkad tjej

Inga kommentarer: