Besokare

måndag 17 december 2012

17/12/2012

Okej, jag har varit lite duktig nu. Sorterat presentpåsar (sånt som ska till Sverige och sånt som stannar på ön (innan det åker till Sverige) ), diskat all disk och hängt upp lite glitter. Sen tänker jag försöka fixa lite med tvätten innan jag lägger mig också.

Hursomhaver, helgen var trevlig. Åkte ut till Jensen o Helena i lördags kväll, fick lite småpresenter och en jättebra påse med julsaker från Helena med b.la ingredienser till pepparkakor så nu har jag ingen anledning till att inte baka. Fick äta sirloin steak för första gången på evigheter och det var sjukt gott, det var en trevlig kväll överlag förutom ett tag då jag och Jensen blev ganska irriterade på varandra och började bråka. Allt som det ska vara med andra ord.

Igår så stannade jag kvar ute på landet hela dagen för att Axel hade en grej med sin kör i kyrkan på kvällen och jag hade lovat att gå på den om jag inte brann upp när jag kom innanför kyrkdörrarna. Trodde nästan att jag skulle göra det faktiskt, den kyrkan kände jag mig sjukt obehaglig till mods i. Jag får inte den där friden som andra människor får i kyrkor, det är några få som jag tycker det är behagligt att vara i. Förutom kyrkobesöket så åkte jag också upp med Jensen och Felicia till norra delen av ön och kollade lite på nya platser, var lite irriterad över att jag inte hade kameran då. Om vi hyr bil när familjen kommer så vill jag åka upp dit.

Kom hem imorse, sov lite innan jag gjorde mig iordning för jobbet och sen var jag där hela eftermiddagen typ. Inte mycket mer än så som har hänt.

Inga kommentarer: