Besokare

fredag 7 december 2012

7/12/2012

Nu är det vidrigt kallt i mitt hem igen. Jag tror jag är tacksam för att jag inte har någon termometer för den skulle nog bara få mig att inse hur sjukt det är att jag betalar för att bo så här. Om man jämför med Sverige dvs. Jag är medveten om hur många det finns i världen som har det värre än mig, jag är inte helt blåst. Bara litegrann

Nu har jag slängt ut massa pengar på kläder för jobbet iallafall, känns både bra och dåligt. Men skönt att få variera byxorna med en klänning. Och nu kan jag tvätta byxorna också, känns som det är dags för det efter att ha sprungit runt och svettats i dom och krupit på golvet när jag försöker ordna på dom lägre hängarna. (Hängarna?)

Mitt hem ser ut som en krigszon just nu, jag väntar på att få ork till att städa. Jag vet inte vad jag ska laga för mat ikväll, jag har ingen lust och jag är inte hungrig heller. Allt känns knäppt just nu, jag är tacksam för att jag har ett jobb men det täcker inte hyran och jag vet inte om jag kommer få ha kvar det efter nyår. Allting kretsar kring pengar och jag är allvarligt talat skitdålig på att vara organiserad när det gäller sånt, jag är usel på att prioritera rätt saker när jag handlar mat. Jag vill åka bort från Jersey i några dagar, jag är så jävla trött på alla samma gamla ansikten och gator. Jag vill träffa mina vänner. För 10 år sen trodde jag verkligen att livet skulle vara uträknat vid det här laget men det är bullshit.


Nu blev det lite dålig stämning

1 kommentar:

mamma sa...

Kram gumman om två veckor är vi hos dig o härjar. Upp med hakan :-)