Besokare

fredag 1 januari 2010

Happy New Year

Gott Nytt År.

Kändes rätt absurt igår när klockan slog 11 här och jag visste att folket hemma då firade in det nya året med raketer. Här satt vi och kollade på film (Point Break) och käkade B&J med blueberry-tart. Sådan skillnad från ett år sen bara.
När 12slaget kom så såg vi på tv:n fyverkerierna från London Eye. Var nog första nyårsaftonen på många hundra år som jag faktiskt var inomhus vid 12slaget. Vi kollade sen på Brüno, lagom bradålig humor när man fått i sig ett par glas alkohol.

Förresten var jag på en brittisk pub igår också. Eller VI var. En riktigt traditionell en av vad jag förstod. Drack en pint med öl där. Vad den hette minns jag inte. När vi kom hem drack jag Ale också. Jag kommer bli ölproffs. (Ta det lugnt mamma, jag kan dricka utan att bli full också)

Hursomhelst, senaste dagarna har varit lika bra som dom första dagarna här. Är så otroligt fint. I onsdags var vi och badade på ett inomhusbad och poolerna var bra mycket varmare än vad dom är i Sverige. Efter det var jag helt död och barnens energi verkade bara öka. Försökte få dom att rita men dom skulle absolut leka. Inte lätt när jag sitter och halvsover.
Igår var vi också in till St.Helier, käkade McDonalds (yey typ) och jag köpte linsvätska som behövdes.

Nu kom barnen in här så jag får väl ägna mig lite åt dom istället.

Ciao people

1 kommentar:

lisa sa...

Låter som du har det bra iaf! :)