Besokare

söndag 10 januari 2010

Söndag

Barnen kom iväg till skolan i fredags! Dock blev det "snöstorm" på kvällen och det blev kaos i trafiken. Igen. Fast det hindrade inte Jensen och mig från att ta en pint på lokala puben och sen åka in till stan för att köpa Fish'n Chips. Så nu har jag prövat det. Det var gott, mot alla odds. Jag är chockad.

Snö och skit igår med så barnen hade kul. Jag fick skjuts in till stan för att jag skulle köpa en kofta jag sett på Benetton men den var som ett jävla tält på mig. Måste ha blivit någon felmärkning i storlekarna. Köpte en "rugbytröja" där istället som Jensen så fint kallar den. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta det.. Hyrde film på blockbuster också så igår kväll satt vi vuxna och såg på Inglorius Basterds. Jag tror att det var fjärde eller femte gången jag såg den. Briljant Tarantino!
Jag och Jensen satt uppe och såg diverse skit på tv så jag kom inte i säng förrens 4 inatt. Sov till halv 12. Rätt duktigt.

Imorgon har jag varit här i två veckor och det känns grymt bra. Nu är det bara väntan på att den andra Au Pairen kommer till ön också. Härliga liv. För en gångs skull

2 kommentarer:

Jennie sa...

Ja, ön är verkligen underbar. Har varit här i snart sju månader och trivs super :) Jadu, finns svenskar överallt känns det som. Fem svenskar i vår ålder som jobbar och har eget boende och fyra au pairer(+ några till som jag inte har så bra kontakt med). Yes! Hon ska börja jobba i en tjej som heter Teresas gamla familj(Jag kommer också från Karlstad).

Hur länge har du planerat att stanna då?

Jennie sa...

Känner inte henne personligen, men min syster gör så jag vet vem hon är.

Har väl tänkt att stanna till sommaren då planen är att börja plugga till hösten, men får se vad det blir :)