Besokare

måndag 23 februari 2009

Blaha

Hade storslagna planer på att se hela oscarsgalan inatt. 12 igår kväll/natt började förgrejen. Dom var på röda mattan och sånt där. Det orkade jag se i en timme sen tänkte jag att jag skulle sova till själva galan började halv 3. Halv 3 gick larmet och jag stängde väl av det utan att vakna. Strax innan 4 vaknade jag. Så jag lyckades se de sista timmarna. Heath Ledgers familj tog emot hans Oscar poststumt eller vad det nu heter. Kate Winslet yrade om schampooflaskor. Någon indisk film vann en jävla massa priser.

Vid 8 imorse hade jag planerat att följa med Henke till sjukhuset. Det gick inte så bra. Han väckte mig där jag låg i soffan och jag lyckades släpa mig till sängen innan jag somnade om. Vid halv 11 kom en rörmokare och ringde på dörren och väckte mig. Jag stod och halvsov samtidigt som jag betraktade när han rensade vårat handfat. Eller det var väl röret som rensades. Nu kan man iallafall se vattnet försvinna där. Det blir tillochmed en virvel när vattnet sugs ner. Länge sen det var så.
Hursom, när han lämnat lägenheten somnade jag om. Vaknade strax innan 1. Sedan dess har jag inte gjort ett skit. Mer än ätit en skål gröt.

Känns som att det kommer bli en bra dag.

Inga kommentarer: