Besokare

måndag 2 februari 2009

Woho

Tydligen är det ett av de värsta snöovädrena i England på över 10 år eller något. Allt för att jag ska känna mig välkommen. Hah
Vi är iallafall inte drabbade härnere mer än att det snöar i luften, och är iskallt. När snön kommer till marken försvinner den som tur är. Inatt var första gången som jag frös istället för att svettas under tiden som jag bott och sovit här. Nu natten som kommer lär jag behöva ett extratäcke.

Annars har allt gått bra idag. Vi promenerade med barnen till skolan och sen har vi diskuterat vad det är jag ska göra och sådär. Imorgon ska jag ta pojkarna till skolan ensam och hämta dom ensam också. Blir spännande att se hur det går. Egentligen skulle Sophie åkt iväg på konferens imorgon och stannat borta till onsdag men det blev inställt pga vädret så jag vet inte om hon kommer vara hemma imorgon eftermiddag eller inte. På ett sätt vore det skönt men å andra sidan så vore det ju också bra om pojkarna får vara lite ensamma med bara mig. Men jag får se vad som händer.


Hemlängtan är inte lika jobbig idag som igår, visst saknar jag Henke men jag börjar vänja mig. Ser fram emot livet vi förhoppningsvis kommer ha tillsammans efter det här året istället. Förhoppningsvis är jag en lite gladare människa då.

Nu ska jag väl diska och sen blir det väl dags till att gå och hämta pojkarna. Jao

Inga kommentarer: