Besokare

torsdag 5 februari 2009

Jaoo

Mår lite bättre idag. Lite piggare. Lite gladare. Men fortfarande jobbigt.

Eftermiddagen igår gick bra. Slängde ihop en enkel middag till mig och pojkarna bestående av pasta och grönsaker. Saknar att göra middag till mig och Henke, att leta efter roliga, nya saker att prova på. Men jag respekterar ju att barnen måste äta nyttigt.
Idag blir första gången som jag är är helt ensam med barnen från det att jag hämtar dom till dess att någon kommer hem från jobbet. Annars har ju Sophie varit hemma och väntat när jag hämtat dom. Jag hoppas det går bra. Det är tur att det tar så lång tid för oss att gå hem, på det sättet slår man ihjäl lite tid.

Snart ska jag sätta igång att städa gästrummet här på min våning. Sophies mamma och hennes man kommer på tisdag och då ska det vara städat där. Jag ska också städa i "mitt" trapphus. Kanske borde städa mitt badrum också så att det är gjort.

Kvällens kulinariska middag blir korv och pasta. Och broccoli. Färsk broccoli. Jag har ingen aning hur man kokar den och sådär. Blir spännande att se hur det går. Hah

Mitt rum typ. Har ett skrivbord också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aha varför vill du inte stanna då? Hoppas att du kommer va kvar då iaf :) Jadu bokar väl inte förren typ slutet av februari skulle jag tro :)