Besokare

fredag 10 oktober 2008

Mamma på besök

Nu har jag mamma här. Vi fick någorlunda städat igår så hon har faktiskt inte klagat. Om någon undrar varför jag är otrevlig och sitter vid datorn när jag har henne här är det för att hon är i duschen, inte för att jag är osocial. Sådetså.

Så idag händer det väl inte mycket (om man bortser från ikväll). Vi ska gå på stan och mamma ska köpa te eftersom det inte finns några tebodar på andra ställen än i Karlskrona. Eller jo, det gör det visst! Menmen, är det här enda stället som duger åt mamma när det gäller te ska jag inte ifrågasätta henne. Jag tycker om henne ändå.

Förövrigt har jag insett att jag är en hemsk person (det är inte första gången jag insett det), för igår försvann mitt tandskydd och trots att jag vet att det var lika mycket mitt fel som Henkes. Trots att jag var medveten om det var jag mer arg på Henke än mig. Jag är verkligen så att jag inte vill ge mig själv skulden för saker fastän det nästan är uppenbart att jag har lika stor skuld som andra. Varför är man så egentligen?

Aja, har inte tid att fundera på det nu. Ha en kul dag.

Inga kommentarer: