Besokare

måndag 8 december 2008

Dryg måndag

Ingen bra Måndag. Vaknade på grymt dåligt humör och det blev inte bättre av att katten stod och skrek utanför dörren heller. Är på lite bättre humör nu i alla fall men ändå, det är ingen kul dag. Att det ser ut som hejkomochhjälpmig i köket är inte heller något som roar mig särskilt. Det blir väl till att städa bara.

Fick svar från en familjerna jag skickat Au Pair-ansökan till. Dem ville ha någon äldre eftersom deras dotter var så liten, men jag är glad över att jag ens fick svar. Känns som att man söker jobb hela tiden men man får nästan aldrig svar. Det är bättre att få ett negativt svar än inget alls.

Varför vaknar man egentligen på dåligt humör? Så jävla tröttsamt. Såvitt jag vet har jag inte drömt något som irriterat mig och jag var inte heller på dåligt humör när jag la mig igår kväll. Så det känns rätt slumpmässigt att jag ändå vaknar och är så irriterad. Kanske bara för att det är måndag. Eller något.

Inga kommentarer: