Besokare

tisdag 30 december 2008

Punkt

Igår kväll blev jag otroligt tacksam för min familj. Fina, underliga människor som finns där för mig när jag behöver dem. Idag fick jag (ännu mer) respekt för mina föräldrar. Jag gjorde det som dem har gjort i många år nu. Jag gav mig ut (ensam) för att handla mat på Maxi. Dagen innan nyårsafton. Så otroligt mycket människor och jag blev helt galen. Mina föräldrar gör det i princip minst en gång om året (antingen midsommar, påsk, jul eller nyår), kanske blir det fyra gånger. Och sen kan vi ungar (allra helst jag) vara otacksamma för att det eller det inte finns på bordet. Att demglömde köpa det just jag ville ha. Att jag aldrig har blivit slagen förvånar mig nästan. Föräldrarna står ut med helvetet att handla bland hundratals andra för att komma hem till otacksamma snorungar. Jag ska nog försöka bättra mig nästa gång vi äter vid något av de ovannämnda tillfällena. Visa lite tacksamhet. Så ska jag göra.

3 kommentarer:

Kickelina sa...

Vet du gumman, det känns som du mognar mer o mer är otroligt kul. Men en sak ska du veta, vi älskar dig i alla lägen även när du var otacksam osv.... Ha nu en bra kväll så hörs vi. Bamsekram mammsen

Anonym sa...

Sv: Joacim köpte en jacka åt mig som jag skulle köpa på åhléns. En sådan där som jag kollade på när du var hos mig (hittade en som satt bra!!!). Väldigt nöjd. :)
Jo, Joacim, jag, mamma och Ullis var på kryssning nu 29-30. Det var mys.
Kraaaam

Anonym sa...

sv: VA!? Efter frukost! Galna människa. Vi gick från hytten när vi såg att städarna gick förbi. Det betyber ju att det är öppnat. Man vi fick ändå stå i kö i den långa gången. Galet.
Gott nytt år på dig!
Kraaaamaaaar!!!