Besokare

tisdag 9 september 2008

Telefonsvarare, sömnproblem och inbrottstjuvar

Jösses. Jag hatar att ringa. Men frågan är om jag inte hatar mer att behöva spela in meddelanden på telefonsvarare. Iallafall när det är till viktiga personer eller vad man ska säga. Till mamma blir det ju mer "Hej, ring mig, jag förstår inte vad som gör att du inte har tid med din högst älskade dotter!", men när man ringer viktiga personer då blir det så krystat och man vill nästan be om ursäkt känns det som. Plus att jag behöver lämna ut mitt telefonnummer och blir alltid lika orolig för att jag ska ge ut fel så jag upprepar det 3 gången eller nåt. GAH!

Annars? Jag somnade klockan 5 i morse. Jag har varit vaken hela natten och sprungit runt i lägenheten och runt 3-tiden lyckades jag väcka Henke också så hans nattsömn blev inte heller så bra. Jag hatar att inte kunna sova. Jag är kung på att sova så när jag inte kan somna vet jag inte vad jag ska göra. Visst, jag var medveten om att jag kunde ha pluggat lite men jag är inte så säker på att jag skulle få ihop så mycket vettigt mitt i natten om imperialismen. Sorgligt men sant.
Det blev iallafall lite festligt inatt/i morse vid 4-tiden då tidningen kom. I den här staden är dom trevliga och trycker inte ner tidningen hela vägen så att den dunsar ner på hallgolvet utan dom trycker bara ner den i brevinkastet så den sitter där. Hursom, strax efter att det hade hänt i morse hörde jag bara hur det låter en fasligt massa vid dörren och blir typ livrädd. INBROTTSTJUV!, är min tanke. Så jag smyger mig upp och försöker vara så tyst som möjligt tills jag inser att det är katthelvetet som typ försöker ta sig ut via brevinkastet eller något. Gah! Efteråt inser jag ju också att det måste vara en jävla idiot till inbrottstjuv om man skulle försöka bryta sig in i en hyresrätt vid 4tiden på morgonen. Men, jag är inte alltid så snabbtänkt att jag kommer på såna grejer direkt. Katten fick ju ha lite kul iallafall.

Ahh..detta inlägg blir lika ointressant som vanligt känner jag. Men jag bryr mig inte. Haha.

Eftersom gårdagen var en helvetisk dag så hoppas jag nu på en bättre dag idag. Så jag ska väl plugga lite nu. Imperialismen.. Spännande

Ha det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm ,tycker du att mamma är en oviktig person? / undrande fader