Besokare

onsdag 11 mars 2009

Onsdag

Idag har jag städat. Imorgon kommer jag få fortsätta. Men jag börjar se slutet. Fast när det väl är nått så lär jag ju behöva gå igenom alla lådor som jag hade när jag flyttade hit. Vilket också påminner mig om att jag måste upp på vinden imorgon för att leta efter Ikea-presentkort.
Sådant får mig att undra varför jag inte är en praktisk människa. Varför jag inte lägger mina saker på vettiga ställen istället för att bara slänga ner dom i första bästa låda. Jag är väl en rörig person helt enkelt. Förhoppningsvis så blir något av mina framtida barn pedant och sköter det där med städningen i hushållet. Eller något liknande. Drömma kan jag. Inget fel i det.

Nu ska jag väl fortsätta städa. Mannen i huset (lägenheten) jobbar över ikväll eftersom han är ledig på fredag. Blir kul att se om han kommer hem innan 10tiden. Han räknade med att vara hemma vid 8 men ännu har jag inte sett honom. Han kanske har blivit osynlig.

Inga kommentarer: