Besokare

söndag 22 mars 2009

Söndag

Idag är det söndag och jag har ont i magen. Varför vet jag inte men antagligen för att livet vill jäklas med mig.

Henke är och jobbar och jag är sådär lagom uttråkad. Har planer på att rensa och organisera kyl, frys och skafferi men motivationen finns inte riktigt där för tillfället. Istället har jag sovit två timmar nu på eftermiddagen. Inte så smart av mig för nu lär jag ju inte somna så tidigt ikväll vilket kommer att leda till att jag kommer vara jättetrött imorgon om jag inte sover ut då.

Annars längtar jag tillbaka till barndomen idag. Bara vara liten och slippa tänka på vad man ska ordna för middag, att man ska städa hela lägenheten, att man behöver handla det och det. Jag kanske borde ta och bygga en tidsmaskin och åka tillbaka och uppskatta livet då lite mer. Eller så borde jag lära mig att uppskatta livet jag har nu istället. Men jag är lite otacksam. Det är bara jag som kan göra något åt det och inte vet jag vad.

Livet är jävligt och jag är otacksam som aldrig blir nöjd.

Inga kommentarer: