Besokare

måndag 14 januari 2013

14/1/2013

Jag fick en del gjort idag, inte allt som jag ville dock men lite är bättre än inget. Sakta men säkert. Skynda långsamt. ... Okej, där har vi dagens lama uttryck avklarade.

På nyheterna nu pratar dom om att HMV ska in på administration, med andra ord läggas ner eller stängas. Inte bra, om det händer så kommer det bli ännu fler arbetslösa här vilket betyder att det blir ännu svårare för mig att få jobb. Fan.
Jag skickade iväg ansökningar idag iallafall, blir ett par till imorgon. Skulle behöva en bra bild på mig själv som jag kan skicka med när jag ansöker via mail, vet att ganska många arbetsgivare uppskattar sånt även om dom inte kan be om det direkt. Skulle också behöva skriva ut massa CV:n så jag kan gå och lämna in för hand tillsammans med mina hemska handskrivna brev. Börjar få in vanan att skriva nu igen iallafall, det är ju alltid något.

I England är det snö, kanske kommer lite hit senare i veckan med. Jag bryr mig inte, enda jobbiga är att jag antagligen kommer frysa ihjäl i mitt lilla rum men det spelar inte så mycket roll för tillfället. Ska kanske prova att ta ut det där andra elementet igen nu när jag hittat instruktionerna till det och se om det funkar. Antagligen inte men skam den som ger sig! (Titta där, ett till fult uttryck)

Ikväll har jag haft skypedejt med min bästa Lisa, nu är det över ett år sen jag träffade henne sist. Gah, jag saknar vänner i Sverige! Har nostalgitrippat genom gamla bilder och haft tjockisångest, jag vill aldrig väga så mycket igen såvida jag inte är gravid. Fast inte ens då vill jag väga lika mycket som jag gjorde när jag var som tjockast. Uhh. (Nu menar jag inget elakt mot någon här, det var bara att jag mådde så jävla dåligt när jag var tjock och hetsåt helt fel mat, jag vill att min kropp ska må bra)

Jag och finLisa på en utekväll.



Inga kommentarer: