Besokare

söndag 20 januari 2013

Såhär en söndagseftermiddag..

Städar idag, som vanligt. Har en te-paus just nu för jag började frysa så mycket efter jag var ute och fixade med tvätten i tvättstugan, tvättar bara saker som kan torktumlas för annars kommer det aldrig bli torrt.

Sitter och diskuterar med mig själv huruvida jag ska söka ett par jobb som har annonser uppe, jag har ingen av den erfarenheten som dom vill ha men och andra sidan känns det som jag lika gärna kan söka ändå och hoppas på det bästa. Det är så många som är arbetslösa just nu så det är tufft för alla och nu har jag ett slutdatum, har jag inte jobb innan dess så får jag helt enkelt lämna Jersey. Vill inte ha det så, jag har lagt ner för mycket pengar för att stanna här nu och även om jag inte har något särskilt som håller mig kvar egentligen så vill jag inte flytta härifrån. Varenda gång som jag har flugit in eller kommit in med båt till den här ön sen jag kom hit för första gången för tre år sen, så känns det som jag kommer hem. För tillfället må det vara så att jag är tokig på Jersey och vill åka bort men jag vet att när jag varit borta i ett par dagar kommer jag se fram emot att komma tillbaka, komma hem. Det är jobbiga lagar, kalla hus, konstiga människor men likväl är det en vacker plats med underbar natur, fina stränder och trevliga pensionärer. Dom är något i särklass pensionärerna här, alltid trevliga.

Flummigt nu.

Jagvillhaettjobb.com

Inga kommentarer: