Besokare

torsdag 3 januari 2013

3/1/2013

Jag kan inte riktigt förstå att det är 2013 ännu. Nu har jag spenderat 4 nyår här, det räknade jag knappast med när jag anlände här i December 2009.

Idag gick mitt kontrakt ut och till min stora besvikelse har jag inte blivit erbjuden förlängning. Men å andra sidan verkar det inte som att någon annan har blivit det heller så det är väl alltid något, dom har väl inte behov av att anställa fler för tillfället. Ska tillbaka imorgon ändå för att hämta mitt jobb-kort som man har här för att ge till arbetsgivare. Så otroligt annorlunda system jämfört med Sverige, vet inte om det är bra eller dåligt dock. På vägen hem från jobbet träffade jag en gammal kurskamrat som ska kolla med sin arbetsgivare om dom har behov av att anställa någon, så nu har arbetstiggandet börjat igen.

Ikväll har jag bara tagit det lugnt, åt just en sen middag bestående av pizza som jag la till massa oliver på, sallad och till det ett glas vin. Kan bli ett till. Imorgon ska jag städa

Var proffsbloggare/mästerkock igår och laggade fancy middag (typ) och tog bild på den. Pocherade ägg, sparris, hollandaise sås och knaperstekt bacon. Hardcore

Inga kommentarer: