Besokare

söndag 30 november 2008

Advent

Idag är det första advent. Woho.
Vi åt den vanliga traditionella adventsfrukosten. Tre tonåringar, en 22åring och mamma. Pigga sällskapet.

Fast det känns skönt med traditioner. Det gör att jag inte känner mig så gammal. Det ändras aldrig direkt. Visserligen har det väl varit en del adventsmorgnar då någon inte varit hemma men ändå. I år kan nog bli en av de allra sista om inte det blir den allra sista. Nästa år kanske jag är i Karlskrona. Eller London. Simon har antagligen något eget då. Bara Karin och eventuellt Fredrik hemma. Läskigt. Jag vill ha fasta traditioner. Fast det blir svårt när man flyttar så långt bort som jag gjort. Nu har jag bestämt mig att jag ska stanna i Karlskrona över Jul. Jag hoppas att familjen kan komma ner. Men vi får se. Det är ju inte mycket som blir så som jag vill.

Resten av dagen ska jag tillbringa med att förbereda mig inför imorgon. Woho

Inga kommentarer: