Besokare

torsdag 27 november 2008

Gamla skolan

Var med på två av systers lektioner idag, varav ena var tyska. Fan vad vissa av barnen (tonåringarna) var dryga och pratade hela tiden. Jag vet att vi också pratade mycket när jag gick där men detta var mycket värre. Nästan hela tiden var det någon som skrek, kommenterade något eller var allmänt dryg. Lycka till i livet senare. Hah.

Men hursom var det kul att vara där på skolan igen iallafall. Har ju ändå gått där i nio år (tio med lekis), så man har ju en del minnen. Både roliga och mindre roliga. Tråkigt nog är nästan inga av mina gamla favoritlärare kvar, såvitt jag vet nu är det bara 2. Dessa lärare som blir med barn mitt i terminerna, eller så blir dem stressade eller något dylikt. Vi var nog inga roliga elever. Ingen rolig klass. Vi fick skaplig sammanhållning sista veckorna i nian och då var vi ändå i samma klass från ettan. Vissa kom och vissa gick men större delen var med från början. Vissa avskydde jag, vissa avskydde mig. Hah. Det var bättre förr

Inga kommentarer: