Besokare

torsdag 6 november 2008

Mycket händer

Idag har jag gjort något otroligt. Jag gick till tandläkaren och bokade tid. Hur gärna jag än vill, så kan jag inte klamra mig fast vid den braiga tandläkaren jag har i Enköping. Jag kommer säkert att börja gråta när jag ska till tandläkaren imorgon. Har ju haft samma snälla Lena i flera år nu. Och helt plötsligt ska jag gå till en främling, som jag antagligen inte ens kommer kunna förstå vad han säger pga den jävla dialekten dem envisas med att ha härnere. Förjävligt.

Har också gått runt och kollar kostnader hos frisörer. Äckligt dyrt. Även det kommer att bli en traumatisk upplevelse pga att jag inte gillar när folk kritiserar mitt skatbo. Varje gång jag går till en ny frisör (har hänt 3 gånger de senaste 6 åren) låter det ungefär såhär: "Men oj vad risigt det var här i nacken på dig. Sover du på rygg? Här måste vi klippa jättemycket. Ojojoj". Nej, jag sover inte gärna på rygg. Mitt hår ser ut som hejkomochhjälpmig därbak ändå. Så har det varit sen jag var 2 år och började få någorlunda med hår. Jag har bildbevis. Jag kanske borde strunta i att klippa mig. Eller så rakar jag av allt. Då blir Henke arg. Hah!

Förövrigt så gick jag inte till blodgivningen idag. Tar det på måndag istället. Och på tisdag ska jag på *trumvirvel* ......... arbetsintervju! Sug på den ni! Inte för att det är särskilt lovande med tanke på att dem intervjuar alla som söker där, men ändå!

Nu ska jag gå och lalla runt i lägenheten på jakt efter min mobil som tycks ha försvunnit. Jag hoppas att jag inte tappade den på stan. Eller kanske jag hoppas att jag gjorde det. Jag vet inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När det gäller tre kan man nästan hoppas!

Anonym sa...

Var hos Lena idag, hon hälsade till dig (mig undersökte hon och lagade en trasig tand för "bara" ca 1450 kronor + att jag ska dit nästa vecka också). Spännande med intervjun i alla fall. Lycka till, vi håller tummarna! / pappa

Anonym sa...

Oh. vad är det för intervju? Hittat mobilen ännu?
Kramar