Besokare

torsdag 13 november 2008

Danmark och Jul

Jag vill ha imorgon nu. Ska bli otroligt skönt att få komma bort tillsammans med Henke. Även om det bara är för ett dygn. Datorn kommer väl med också så jag kan skriva lite skolgrejer på tåget men eftersom jag inte har mitt Internet kommer jag inte kunna sitta och kolla bloggar, bilddagboken och alla andra femtioelva sidor som jag surfar runt på varje dag. Ska bli så otroligt skönt.
Henke hoppas på att vi får se det blå tåget som åkte runt i Köpenhamn förra året när vi var där. Jag tror faktiskt inte att chansen är så stor att det är samma grej i år också. Men vad vet jag? Jag vet bara att jag ska köpa vin, kolla julklappar (börjar bli dags nu) och njuta av att bo lyxigt för en natt. Kanske går vi ut imorgon kväll också, vi har inte bestämt något men jag tror Henke är sugen. Vi får se. Ingenting planerat. Lycka!

Sen angående detta med Jul. Fy satan vad jobbigt det är. Ska jag åka upp eller inte. Känns inte som att pappa är pigg på att köra bil ner (vilket jag kan förstå) och jag vill ju vara med min mamma och pappa i jul. Samtidigt som det vore så jävla kul att få ha min (vår) första gran. Att få städa och stressa och sitta med min familj i min (och Henkes) lägenhet. Eller bara Henke och jag. Känns lagom..tråkigt. Ångest ångestångest.

Sen har jag fått förslag om att åka på kryssning 29-30 december. Det vore så kul. Men då måste jag vara däruppe. Men jag vill inte vara däruppe från julafton till nyår. GAH! Söndag har jag satt som slutdatum. Då vill jag ha allt bestämt. När det gäller vissa saker vill jag ha framförhållning. Det gäller bland annat julen.

Inga kommentarer: