Besokare

lördag 31 januari 2009

Slut

Känner mig helt jävla slut.
Kom upp vid 10tiden imorse, tog en dusch och gick sen ner till köket och åt frukost. Där höll Sophie på att stöka runt och förbereda maten inför kalaset och eftersom mina föräldrar lyckats uppfostra mig lite vettigt så hjälpte jag till när jag ätit klart. Då skulle det skalas ägg och hackas grönsaker.
Runt halv 1 åt vi lunch och sen var det lite fritid fram tills dess att vi skulle iväg till universitetet där kalaset var.
15 ungar kom dit och första timmen så var det någon lärarstudent som roade dom medans dom sprang runt och skrek och kastade bollar. Sen skulle dom äta mat och tårta och sen slogs dom med ballonger och jag blev trött bara av att se på.
Strax efter 5 försvann sista gästerna och då var det bara att packa ihop och åka hem igen. Jag åkte med Sophie och hon tog en så kallad genväg som blev en senväg. Vi åkte flera minuter innan dom andra men kom hem efter dom.

Här hemma har jag bara tagit det lugnt nu. Sovit en stund.
Ikväll ska jag sitta barnvakt typ. Pojkarna kommer sova men jag får ju ändå ha lite koll på dom. Jag kommer nog somna tidigt jag med. Känns så.

Kan förövrigt tillägga att jag fortfarande inte längtar hem. Jag är förvånad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också!